fbpx

‘De kop is er af!’ – eerste bijeenkomst MPA Blog door Stefanie

De kop is er af! Vorige week dinsdag was de eerste bijeenkomst van het Middenkader Platform Achterhoek. Heel spannend om eerlijk te zijn, je krijgt namelijk maar een kans om een eerste indruk te maken. Ik had een vrij helder beeld van de inhoud en sfeer die het volgens mij moest hebben, maar dan is het altijd afwachten of dat ook overeen gaat komen met de werkelijkheid. En belangrijker nog, of dat ook overeen gaat komen met de verwachtingen die de deelnemers hebben….

We beginnen met een presentatie van Tino Theunisse (vestigingsmanager) over de missie en visie van Harrie Arendsen om wat beter beeld te krijgen van het bedrijf. Ik houd nauwlettend de reacties van de mensen in de gaten, vinden ze dit wel leuk? Vervolgens komen Constant van Eldik (after Sales manager) en Quintus Stinissen (Andon/monteur) aan het woord om hun best practice te presenteren. Ze vertellen over de overgang van de traditionele organisatie in de werkplaats naar het Volvo Personal Service. In eerste instantie luistert iedereen aandachtig naar wat er verteld wordt, maar gaandeweg komen er toch steeds meer vragen over praktische invulling. De sfeer is goed, Constant en Quintus vertellen vol enthousiasme, maar ook met veel eerlijkheid over de mogelijkheden maar ook de moeilijkheden. Ik realiseer me dat dit inderdaad is wat ik voor ogen had, praktisch en persoonlijk, met veel ruimte voor vragen. Voor mijn gevoel is het gelukt!

IMG_7477 (3)

Nu de evaluatieformulieren en reacties afwachten van de deelnemers. En we blijken allemaal op één lijn te zitten. Iedereen is positief en komt graag terug op de volgende bijeenkomst. Een beter compliment kun je volgens mij niet krijgen! Uiteraard hebben we ook wat feedback gekregen bijvoorbeeld over het ontbreken van een voorstelrondje, dus daar gaan we de volgende keer zeker mee beginnen. Ook gaf iemand aan dat hij deze bijeenkomst graag aan het eind van de dag wilde, dat kan ik me voorstellen. Wellicht kunnen we daar op termijn aan tegemoet komen. Vooralsnog houden we even vast aan het tijdstip van een ontbijtsessie. Maar veruit de meesten hadden geen tips of feedback of gaven aan het vooral zo te houden als deze bijeenkomst. Conclusie is dus dat we op de goede weg zijn en dat we inderdaad aansluiten bij een behoefte. Uiteindelijk is dat toch het doel van het MPA, leidinggevenden een platform bieden om kennis te delen. 

Met veel enthousiasme kijk ik dan nu ook uit naar de volgende bijeenkomst bij Philips in november en ik ben al in overleg met een bedrijf voor de bijeenkomst in februari 2016. Maar ik ga nu eerst een tijdje met zwangerschaps- en bevallingsverlof, graag weer tot ziens in november.

(Kijk hier voor een sfeerimpressie van deze ochtend aan de hand van enkele foto’s.)

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email