Belangrijk nieuws deel 3/3

Nieuwe inzichten, nieuwe gezichten,
gewoon doen, fouten maken, successen vieren
“oei ik groei

-deel 3-

Goedemorgen, 

Bijna 1 juli…
De lastigste fase in verandering en vernieuwing is uiteindelijk de vertaling naar de dagelijkse processen. Want…. ook wij werken natuurlijk het liefste in vertrouwde systemen en bekende werkwijzen. Maar als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg…..
Deze laatste nieuwsbrief in de reeks van 3 gaat dan ook over deze laatste stap: die zowel voor ons intern als voor jou als klant een aanpassing in de werkwijze vraagt.

Ons uitgangspunt:
een sociaal-medisch verzuimbegeleidingsproces, gericht op het situationeel ondersteunen en faciliteren van medewerkers richting eigen regie in duurzame inzetbaarheid en langdurig werkgeluk.

VISMA/VerzuimSignaal:
De afgelopen maanden hebben wij samen met VerzuimSignaal een nieuw verzuimproces ontwikkeld.
De duidelijke focus van onze begeleiding vanaf 1 juli 2022 zit in een maatwerk verzuimproces waar de Inzetbaarheidscoach in samenspraak met de opdrachtgever de regie voert. Nadruk ligt op het vroeger (uiterlijk rond de 2e week van ziekte) en breder (verzuim is meer dan medische ziekte) oppakken van de begeleiding. Wij geloven in aandacht voor de sociaal en medische context rondom de ziekte: oftewel, wat zijn omstandigheden en/of overtuigingen die invloed hebben op de inzetbaarheid/re-integratie en wat heeft iemand nodig om te herstellen en op te bouwen.
De inzet van de bedrijfsarts of andere specialisten zal per medewerker situationeel worden beoordeeld, opgevolgd en als actie worden aangemaakt. Dat is individuele begeleiding!

Het casemanagement/bewaking WvP protocol hebben wij herschreven. De meldingen geven meer advies, checks en richtlijnen ten aanzien van de juiste interventies, op het juiste moment en met de juiste kwalitatieve inhoud. Daarnaast zal onze eigen casemanager vanuit een 4-ogen principe op de achtergrond gevraagd en ongevraagd advies geven.
Bekijk hier een kort instructie filmpje, of neem contact met ons op als er vragen zijn.

De nieuwe werkwijze is voor iedereen even wennen, maar na veel testen, feedback van pilot klanten en proefdraaien zijn we klaar voor deze livegang.

AFAS:
De implementatie van AFAS heeft vooral voor onszelf veel impact gehad, voor jou als klant zal het verschil minimaal zijn. Onze facturen zullen er vanaf 1 juli 2022 net iets anders uit zien qua lay-out en beschrijvingen. De automatische inlog voor de strippenkaart is een optie die AFAS helaas niet biedt, maar we kunnen u op elk moment natuurlijk informeren. Uiteraard krijgt u nog steeds van ons duidelijke overzichten van onze werkzaamheden en de kosten. Al met al vertrouwen we erop dat we met de implementatie van AFAS onze efficiency en professionaliteit verder kunnen vergroten.

We verwachten na de livegang van 1 juli  nog wel wat opstart foutjes, dus laat het ons zeker weten wanneer er iets opvalt of niet duidelijk is.

Wij blijven ontwikkelen en verbeteren, maar kunnen dit uiteraard niet zonder feedback en tips. Dus help ons beter worden!

Hartelijke groet,

Sandra Garretsen

trotse ondernemer/directeur
VitaMee, Richt en JOY

(Red.) Bovenstaande nieuwsbrief is verzonden aan de e-mailadressen die bij ons bekend zijn. Nooit meer iets van ons missen? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief o.v.v. “aanmelding nieuwsbrief”.

Deel dit artikel